"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. április 9., hétfő

Vegán lasagne

Pénteken egy nagyon jó vegán étteremben vacsoráztunk Patival. Azóta nem kívánom a húst, mert annyira el volt találva annak a Napfényes tálnak az ízvilága, hogy egyszerűen nem vágyom rá. Ami nem olyan nagy gond, hiszen nem árt néha tisztulni :)
Ennek jegyében született ma meg a durum tésztás vegán lasagne.
Vettem durum tésztalisztet, kb 30 dkg-ot vízzel rugalmas tésztává gyúrtam, amíg az pihent, addig a fagyasztóban lévő ízesített paradicsomszószt kiolvasztottam (bio paradicsompüré, oregano, vöröshagyma, fokhagyma, pici só- turmixolva),   majd beleöntöttem  egy kis lábosba, felforraltam. Beletettem kb 20 dkg mirelit franciasaláta keveréket, kb 5 cm-nyi póréhagymát felkarikázva, picit főztem. Kb 3 ek rizstejszínt fél deci hideg vízzel hígítottam, elkevertem benne 2 ek kukoricakeményítőt és kicsi oreganot és azt is beleöntöttem, majd lezártam a gázt, hogy a keményítő ne dolgozzon, csak majd a sütőben. Közben két maroknyi friss spenótot és kb 6 szál medvehagymát egy tálkába tépkedtem.
A tésztát nagyon vékonyra nyújtottam, kivágtam akkora lapokat, mint amekkora a tepsi alja (nálam ez fél kg-os kenyérhez való vekni), a tepsi alját kikentem olajjal, tettem pár ek szószt- zöldség nélkül és rétegezni kezdtem: tészta-zöldséges szósz, spenótos medvehagyma, végül tésztával zártam (3 réteg lett), annak a tetejére kentem még egy kanálka szószt, kb. 15 percig alufóliával teljesen letakarva- csak az alja nem volt fóliázva-  sütöttem.Aztán  leszedtem a fóliát, megszórtam reszelt zöldfűszeres és füstölt Viofast sajttal. Ezzel olvadásig sütöttem.
Szépen beszívta a szószt, de nem száradt ki, vágható lett és olyan jól sikerült, hogy a lányaim repetáztak ebédkor és a megmaradt kockát ették meg vacsorára :) Ha rajtam múlik, lesz ennek zabtejszínes, brutálspenótos- fokhagymás változata is. És rajtam múlik :))