"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2015. január 11., vasárnap

Töltött fánkok (glutén-, tej-, tojásmentes)

Kati barátnőm és szerzőtársam találta ki hogy lehetne töltött fánkot csinálni házilag mindenféle felszerelés nélkül. Ma fánksütős napot tartottunk mind a ketten, így ezt a receptet bár én blogolom ki, közösen osztjuk meg.

Hozzávalók (8-10 nagyobb töltött fánkhoz):
- 300 gr gm lisztkeverék (nekem 200 gr nutri free dolci, 50 gr nutri free per pane és 50 gr alfa-mix volt, maradék lisztekkel dolgoztam),
- 50 gr cukor (nálam 20 gr cukor 30 gr eritrit),
- 1 mokkáskanál xantán gumi,
- 1,5 dl kókusztej,
- 1 dl langyos víz 1 tk cukor 1 zacskó porélesztővel elkeverve,
- 50 ml olaj

Tölteléknek én vaníliás pudingport készítettem el 3,5 dl kókusztejjel, így jó sűrű krém lett. Nem használtam fel mindet :) Legközelebb csokipudinggal is kipróbálom, Kati barátnőm pedig lekvárral készítette el ma.

Az élesztőt felfuttattam, ezalatt a száraz hozzávalókat összekevertem. A nedveseket és az élesztőt is hozzáadtam, összegyúrtam a tésztát, majd bő fél órát kelesztettem meleg helyen. Újra átgyúrtam a tésztát, kinyújtottam fél-1 cm vastagra lisztezett felületen, majd bögrével kiszaggattam. 1 karikára tettem közepére 1-2 tk pudingot, majd egy másik karikát rátettem, a széleit jól összenyomkodtam, a bögrével még egyszer kiszaggattam a már összeragasztott töltött tésztát. Miután mindegyiket megtöltöttem, még negyed órát kelesztettem, majd közepes lángon forró olajban aranybarnára sütöttem.