"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. július 12., szombat

Gluténmentes pizzás csiga (tej- és tojásmentes)

Nem sima pizzát szeretett volna a kislányom, hanem csigákat, ám legyen :)

Tészta hozzávalói:
- 250 g Nutri free mix per pane,
- 2 ek burgonyapehely,
- 1/2 csomag Dr.Oetker expressz élesztő,
- 1 ek 40%-os tejmentes margarin (S- Budget),-
- kb. 220 ml langyos víz 1 kk cukorral

Szósz hozzávalói:
- 1 kicsi konzerv sűrített paradicsom,
- 1 gerezd fokhagyma,
- kisebb vöröshagyma fele,
- morzsolt oregánó,
- 1 ek olaj,
- só,
- reszelt Violife,
Ízlés szerint mehet még rá: sonka, virsli, szalámi, kolbász

50 fokra előmelegítem a sütőt.Először elkészítem a szószt: a fokhagymát és a vöröshagymát nagyon apróra vágom, a sűrített paradicsomba keverem , az olajjal és az oregánóval együtt, ízlés szerint sózom a szószt.
 A lisztet ekeverem az élesztővel és a burgonyapehellyel, beleteszem a margarint, majd a viz felét. Elkezdem összegyúrni, majd apránként annyi vizet öntök hozzá, míg jól kezelhető, nem túl lágy tésztát kapok. Nem túl vékonyra nyújtom, megkenem  a szósszal, vastagon megszórom reszelt violife-al, majd rápakolom a hozzávalókat. Én most hosszában is félbevágott efef virslit tettem rá, két sorban: raktam a szélére,  rátekertem a tésztát, majd raktam még egy adag virslit és teljesen feltekertem, jó szorosan. Megkenem  40%-os margarinnal a rúd külsejét. Vastagabb szeletekre vágom, jó ujjnyira, sütőpapiros tepsibe teszem, megszórom még Violife-al. Lekapcsolom a sütőt, majd beteszem 15 percre kelni a csigákat. Ezután 175 fokon, légkeveréssel sütöm, addig, míg színe nem lesz.
Igazán puha, finom. 9 darab jött ki belőle, egy részét fagyasztóba tettem.