"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. július 9., szerda

Főzés nélküli eperjoghurt (tejmentes, gluténmentes)


Hozzávalók 2 adag joghurthoz (kb 4dl):
- 2 marék eper (kb 10 szem),
- 2 dl cocomas 1,5 dl vízzel elkeverve,
- 1 ek édesítő (eritritol/cukor/méz...), aki édesebben szereti, tehet többet,
- negyed citrom leve,
- 2 mokkáskanálnyi xantán gumi

A múltkori banánjoghurt sikere után kipróbáltam lehet-e főzés nélkül készíteni joghurtot. Ezúttal eperből csináltam. A xantán gumit elkevertem egy kis meleg vízzel, rögtön összeálló massza lett belőle. A megmosott felvágott eprekhez adtam ezt a masszát, a citromlevet, édesítőt, kókuszkrémet és maradék vizet és botmixerrel összedolgoztam. A normál joghurtnál krémesebb-habosabb-nyúlósabb állagú joghurtot kaptam, finom lett.