"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. július 10., csütörtök

Csokis pettyes briós kiflik (glutén-, tej-, tojásmentes)


Angliában kapni a Genius cég jóvoltából csokis pettyes kifliket.
Kalácshoz hasonlít az ízük leginkább, finomak. Sajnos tojás és szója is van bennük, így a fiúk nem ehetik. Én igen, így megkóstoltam, s hogy a fiúknak is legyen része ebből az élvezetből, nekik megsütöttem tojás- és szójamentesen. Persze nem lett pont olyan, mint a bolti, de laktatóbb és ugyanolyan finom.
Kati briós receptjét használtam alapnak, íme:
Hozzávalók 8 kiflihez:
- 250 g Nutri free mix per pane,
-50 g cirokliszt,
- 3 ek hajdinapehely (burgonyapehely vagy rizspehely is jó),
- 1 csapott ek útifűmaghéj,
- 40 gr eritritol,
- 20 gr cukor,
- 2 ek olaj,
- 1 zacskó porélesztő 1 tk cukorral és fél deci meleg vízzel elkeverve,
- 1 tábla Plamil glutén-, tej-, tojás-, cukormentes étcsoki,
- 2 dl langyos kókusztej,

tetejére olvasztott tejmentes margarin és egy kis eritritol/cukor

Az élesztőt felfuttattam, addig összekevertem a száraz anyagokat, majd a folyadékokat és az élesztőt is hozzáadtam. Átgyúrtam alaposan, majd az apróra vágott étcsokit beleszórtam, még egyszer átgyúrtam. Kis kifliket formáztam belőle jó olajos kézzel, sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem és langyos helyen lefedve kelni hagytam. 1 óra múltán lekentem olvasztott margarinnal és megszórtam eritrittel, majd kb 170 fokon fél óra alatt (amíg arany színe nem lett) készre sütöttem.

Én most 4 kiflit és 4 zsemlét készítettem ebből az adagból, a zsemlékbe mazsolát is tettem, nagyon finomak lettek.