"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. június 21., szombat

Sütés nélküli gyümölcstorta (tej-, tojás-, gluténmentes)

Egy facebook-os csoportban tett fel valaki egy nagyon gusztusos sütés nélküli joghurt tortát. Eleve gluténmentes volt a recept, így sokat nem kellett alakítanom rajta, hogy tejmentes is legyen. 

Csak nagy kapcsos tortaformám van, így ahhoz írom a hozzávalókat:
- 4 csomag (400gr) Frischkorn kókuszos keksz (Müllerben kapni, de más glutén-, tej- és tojásmentes keksz is jó),
- 150gr tejmentes margarin,
- 4dl kókusztej,
-1 dl víz,
- fél citrom leve,
- 1tk vaníliapor örlemény,
- ízés szerint xilit/eritritol/cukor,
- 4 csomag tortazselatin,
- gyümölcsök ízlés szerint

A kekszet összetörtem (a mülleres keksz kézzel szétmorzsolható) és olvasztott margarinnal összegyúrtam. Kapcsos tortaformába nyomkodtam. A kókusztejet feltettem 1 dl vízzel higítva főni (nem szeretem a túl intenzív kókusz ízt, de lehet 5dl kókusztej is, ha valaki igen), beletettem a vaníliaport, citromlevet és édesítettem ízlés szerint. Belekevertem 2 csomag kis tortazselét, majd forrás után 1 percig főztem még és lezártam. Amíg hűlt megmostam a gyümölcsöket, epret feleztem, majd amikor elkezdett a zselé sűrüsödni ráöntöttem a kekszalapra. Rátettem a gyümölcsöket, majd 4 dl vízzel és egy kis xilittel elkészítettem a másik 2 csomag zselatint is aszerint, ahogy a csomagolásán írják, s amikor az is kezdett sűrűsödni, ráöntöttem a tortára. Nem vártam meg teljesen a zselatin megdermedését, hogy a 2 zseléréteg ne csússzon le egymásról, de annyit azért igen, hogy a gyümölcsök ne süllyedjenek bele a kókuszos krémbe. Az én kis családomnak nem volt türelme megvárni, amíg kellően lehűl, így fagyasztóba tettem 1 órára. :) Nagyon finom lett, a krém ugyan zselés állagú lett, nem krémes, de a citromos-kókuszos-vaníliás ízkombináció nagyon jól sikerült.  Férjem az első számú rajongója az új receptnek :)