"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. június 16., hétfő

Sajtos és virslis-sajtos papucsok (tejmentes, gluténmentes)


Tegnap csinált Lina barátnőm nagyon ízletesnek tűnő baconos-virslis táskákat. Úgy megkívántam, hogy kénytelen voltam csinálni ma valami ahhoz hasonlót. Miután a kicsik a húsra is érzékenyek, készítettem 4-et, amibe csak Violife vega sajtpótlót tettem, és készült 4db virslis-sajtos Danimnak és nekem.

Hozzávalók kb 8 darabhoz:
- 220 gr alfa-mix lisztkeverék,
- 50 gr zabliszt,
- 30 gr cirokliszt, (Danim a rizsre is érzékeny, ezért keverem ennyire a liszteket),
- 2 ek hajdinapehely (lehet rizspehely vagy burgonyapehely is),
- 1 tk útifű maghéj,
- 10 gr só,
- 2 tk szárított élesztő,
- 1 tk cukor,
- 1 deci víz,
- bő 1 dl gm növényi tej (kendertejet használtam),
- 4 ek olaj + olaj a megkenéshez

Töltelék:
- 4 szelet Violife sajtpótló,
- 2 glutén- és tejmentes virsli (Efef)

Az élesztőt meleg cukros vízben felfuttattam, s ezalatt a többi hozzávalót összekevertem. A végén beleöntöttem az élesztőt is, alaposan átgyúrtam, ujjnyi vastagra nyújtottam. Négyzetekre vágtam fel, majd minden négyzetbe tettem fél szelet Violife sajtot, 4 négyzetbe pedig fél-fél virsliket is. Sarkoknál fogva felhajtogattam őket, és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. Meleg helyen letakarva kelni hagytam. Miután megkelt (sajnos nekem nem igazán kelt meg, de nem jöttem még rá miért), lekentem a tetejét olajjal és kb 170 fokon 35 perc alatt készre sütöttem. A tészta kívül nagyon finom ropogós lett, belül puha, rég ettem ilyen finom sós péksüteményt! Gyakrabban fogok ezentúl csinálni :)


 Sajtkrémes:
 Virslis: