"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. június 1., vasárnap

Cukros keksztekercs süti (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes,)

Egy barátnőm megkért, hogy módosítsam már minden mentesre EZT a receptet. A süti különlegessége, hogy ez a barátnőm épp ma ad életet kislányának, így a készítése közben folyton rájuk gondoltam, küldöm nekik virtuálisan is a sütit sok szeretettel!

Az eredetit nem kóstoltam, így nem tudom, milyen íze van, de a mentes verzióm nagyon finom lett, azt bizton állíthatom. A gyerekek nem csak imádták és falták, de annak ellenére, hogy általában is szeretik amit készítek, megkérdezték most, hogy "Honnan tudtál anya ilyen finomat sütni?"

Íme a recept:
- 200gr alfa-mix,
- 40gr tápióka keményítő,
- 40 gr cirokliszt,
- 30gr kukoricaliszt,
- 1tk xantán gumi,
- 1 ek útifű maghéj,
- 140gr eritrit,
- 80 gr olvasztott tejmentes margarin,
- 2dl Cocomas kókuszkrém

Ételszínezékem nem lévén a színes tészta kakaós lett, a tésztához 15gr kakaópor és 10gr eritritol keveréke került.

Összegyúrtam minden hozzávalót úgy, hogy az útifű maghéjat a megolvasztott margarinba kevertem el először és utána adtam a tésztához. A tésztát két felé vettem, az egyik feléhez hozzáadtam az édesített kakaóport, majd mind a két tésztát kinyújtottam. Egymásra tettem a lapokat, majd feltekertem. Gluténmentes lévén nem tudtam annyira vékonyra nyújtani és szorosra tekerni, mint az eredeti recepten látható, de így is jó lett. Vízzel megkentem a tetejét és 180 fokon 25 percig sütöttem. Az a jó, ha a belseje már nem nyers, de még puha, akkor nem esik szét a tekercs.

Miután megsült a tekercs és kihűlt kicsit, lekentem vízzel a tetejét körbe és Dr. Oetker cukorban (tortára való színes kristálycukrok) megforgattam (lehet kókuszreszelékbe, csokireszelékbe, akármibe). Ezután szeleteltem.

Nyersen:
A maradék tésztát (levágtam a széleket, hogy szép téglalap alapokat tekerjek fel) kinyújtva kekszeket szaggattam, a tekercs mellé tettem és 18 perc alatt készre sütöttem.

 Kész szívek:
 Kész cukros tekercs:
 Szeletelve:
 Fogyasztva: