"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. június 3., kedd

Csokis fánk glutén-, tej- és tojásmentesen (fruktóz malabszorpcióban ehető)

A tegnapi fánknak akkora sikere lett, hogy estére elfogyott és keresték a fiúk, nem-e maradt véletlenül. Ma reggel a férjem panaszkodott, hogy a gyerekek mind felfalták és neki nem hagytak, így csinálnom kellett ismét. Gondoltam tovább fejlesztem a receptet és csokis fánkokat készítek.
Az alap recept a tegnapi, de kicsit változtattam rajta, mert nem volt már gm zablisztem.

16 kis csokis fánkhoz:
- 150 gr Alfa-mix lisztkeverék,
- 100 gr hajdinaliszt,
- 40 gr tápiókakeményítő,
- 1 tk xantán gumi,
- 40 gr eritritol,
- csipet só,
- 20 gr cukor,
- 14 gr porélesztő,
- 60 ml olaj,
- 150 ml gm növényi tej,
- 50 ml víz

Csokimázhoz:
- 80 gr tejmentes margarin,
- 30 gr kakaópor,
- 70 gr eritritol,
- víz

A vizet felforrósítottam, belekevertem a cukrot, majd hozzáöntöttem fél decit a növényi tejből, s az így kapott langyos cukros lébe kevertem el az élesztőt. Lefedve állni hagytam. A száraz hozzávalókat összekevertem, majd a folyadékokat is hozzá adtam, amikor pedig az élesztő felfutott, azt is. Alaposan átgyúrtam a tésztát, majd lefedve langyos helyen (elektromos sütőnél 50 fokra előmelegített sütőben is lehet) kelni hagytam. Közel 1 órát állt, ezután ismét átgyúrtam, majd olajozott kézzel kis golyókat formáztam belőle. Ezeket lefedve ismét 1 órát kelni hagytam, majd közepes/kis lángon bő olajban aranybarnára sütöttem mind a két oldalát.
Amíg a fánkok hűltek, elkészítettem a csokiöntetet. A margarint tűzön megolvasztottam, a kakaóport és eritritolt összekevertem és annyi vizet adtam hozzá, hogy kakaós massza legyen a porból. Ezután a folyékony margarinnal elkevertem és a fánkokra öntöttem. Az egyik felére én kókuszreszeléket is szórtam, azután 1órát hűtőben dermedni hagytam.