"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. május 3., szombat

Gesztenyés-barackos kifli (tej-, tojás- és gluténmentes)

Hozzávalók a tésztájához:
 -250 g gm lisztkeverék (alfa-mix)
-250 ml langyos víz
- 1 ek burgonyapehely
- 1/2 ek útifűmaghéj
- 1/2 ek olaj
-10 g élesztő + 1 kk cukor
- 1 vaníliás cukor
-1  ek cukor

Töltelékhez:
- 125g ízesített gesztenyemassza
- kb 1 dll baracklekvár  + 1 ek útifűmaghéj
-2 ek margarin

Kenéshez:
-2 ek sütőmargarin
- 1 ek cocomas
-1 ek cukor
 
nyújtódeszka szórásához:  kukoricakeményítő

Gyúrtam egy fél adagot a kenyértésztából,   édes verzióban, azaz 1 vaníliás cukorral és 1 ek cukorral. 20 perc kelés után szilikonos sütőpapíron, kicsi kukoricakeményítővel megszórva kinyújtottam kör alakúra a tésztát, nagyjából egyforma cikkekre vágtam pizzavágóval. A szeletek szélesebb végét kicsit megkentem baracklekvárral, tettem bele egy kis gesztenyemasszát, majd a hegye felé feltekertem és kifli formára hajlítottam. Újabb 15 perc kelesztés után 200 fokon megsütöttem. A 2 ek margarint megolvasztottam, elkevertem  a cocomas-al és a cukorral. Mikor már kérgesre sült, lekentem a tetejét a margarinos kencével és addig sütöm, míg szép színt nem kap.