"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. május 3., szombat

Csokis kalács (tej-,tojás- és gluténmentes)

Ma elkapott a sütési láz, sokfélét sütöttem, kenyértészta alappal. Elsőnek csokis kalács készült.

Hozzávalók a tésztához:
- 250 g alfa mix lisztkeverék,
-250 ml langymeleg víz,
-1 vaníliás cukor, 
- 1 ek cukor,
- 1 ek burgonyapehely,
-1/2 ek útifűmaghéj,
-1/2 ek olaj,
-10g friss élesztő, 1 kk cukor,
- tölteléknek és a tetejére:
- 50 g étcsoki,
-1 ek tejmentes sütőmargarin

A lisztből kenyértésztát  készítettem, hozzágyúrtam egy vaníliás cukrot és egy ek cukrot. Amíg a tészta pihent, felolvasztottam a fél tábla tejmentes étcsokit egy ek. margarinnal. Kiolajoztam egy kisebb szilikon sütőformát, olajos kézzel tettem egy tenyérnyi darabot bele a tésztából. Arra kentem az olvasztott csokiból, majd újabb tészta jött, majd csoki és végül megint tészta. Hagytam még kelni 15 percet , majd 200 fokon, légkeveréssel megsütöttem. Még melegen megkentem olvasztott csokival a tetejét, oldalát.