"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. március 26., szerda

Tojás-, tej- és gluténmentes tócsni

Tócsni, lepcsánka, krumplibaba...sok-sok neve van ennek az egyszerű, de nagyon finom ételnek. Én nógrádi vagyok, ott ezt reszelt krumplival, tojással, búzaliszttel és tetején kissé fokhagymás tejföllel és reszelt sajttal készítik talán a legtöbben. Nagyon szeretem :)
 Na, hát ebből nálunk a krumpli jöhet, más nem... De ma délután megkívántam, így összedobtam egy mentes verziót.

2 nagyobb Ella krumpli
1 duci gerezd fokhagyma
gluténmentes liszt (nekem ez Alfa-mix volt), kb. 2 ek

olaj a sütéshez

a tetejére:
pár kanál rizstejszín, kevéske fokhagymával és minicsipetnyi sóval- nem kell intenzív ízűnek lennie
reszelt Violife sajt

A reszelt krumplit elkeverem a fokhagymával és a sóval, majd beleszórom a lisztet. Kis golyókat csinálok, kissé kilapítgatom és közepes tűzön mindkét oldalát szép barnára sütöm. Túl forró olajban megég és belül nyers marad, ha nem elég meleg,akkor megszívja magát olajjal, így az arany középút jó.
Még forrón megszórom a reszelt sajttal és csorgatok rá a krémből.
Jó étvágyat!