"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. július 30., kedd

Pulykás - zöldséges egytál

Néha a véletlen szül új kedvenceket. Eredeti célom egy húsos-zöldséges fasírt volt, de persze nem állt össze tojás nélkül...Így aztán az első sikertelen gömböcformálás után tepsibe simítottam és megsütöttem. Az egész családnak ízlett- jó apám azóta sem tudja, hogy pulykát evett, mert azt ő sosem enne, de amit nem tud, az nem fáj, sőt még finom is lehet :)

Hozzávalók:
0,5 kg darált pulykahús
1 közepes cukkini
1 nagyobb sárgrépa
2 gerezd fokhagyma
1 nagyobb vöröshagyma
2 ek tönkölykorpa, 1 ek kukoricakeményítő
fűszerek (oregánó, borsikafű, pirospaprika, őrölt kömény, só)


A zöldségeket lereszelem, a cukkinit én inkább vágtam, gyufánál kicsit vastagabbra, a hagymákat pedig apróra vágtam. Ezután az összes hozzávalót összekeverem. Kikent, belisztezett (teljes tönkölyliszttel esetünkben) tepsibe kenem, majd előmelegített sütőben addig sütöm, míg szépen megsül a teteje- ez kb 30-40perc, 180 fokon, de pontos időt nem tudok, nem néztem.