"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. április 3., szerda

Gluténmentes kókuszkocka (kakaó-, tej-, tojásmentes)

Tegnap Marcipán megkívánta a kókuszkockát, ugyanis anyum csinált, de ugye azt ő nem eheti, mert minden van benne, amire érzékeny. Így készítettem ma én neki candida diétában ehető kókuszkockát minden diétát betartva, azaz kakaó helyett karobbal, hogy Marcipán is ehesse.
A recept egyszerű, a sütőtökös piskótát készítettem el kicsit kisebb adagban, mint ahogy a receptem alapján szoktam, s ahhoz főztem öntetet.

Piskóta hozzávalók:
- 350 gr pépesített sütőtök,
- 80 gr liga margarin,
- 160 gr barna rizsliszt (vagy lehet fele arányban hajdinaliszt is),
- 80 gr xilit,
- fél deci víz,
- 1 tk szódabikarbóna,
- 1 tk őrölt fahéj,
- 1 tk útifű maghéj örlemény,

- csipet só

Öntethez:
- 1 dl kókusztejszín,
- 3 ek liga margarin,
- 2-3 ek xilit (3 ek-al nekem már kicsit édes, de a gyerekek így szeretik),
- 1 ek karob por,
- 1 tk rumaroma

Bő 100gr kókuszreszelék, amiben megforgatjuk a végén a kockákat.

Piskótához a margarint megolvasztom és az összes hozzávalót jól elkeverem egy nagy tálban, majd sütőtpapírral bélelt tepsiben 200 fokon fél órát sütöm.
Ezután amíg hűl, kis lángon megolvasztom a margarint, hozzáadom a kókusztejszínt, s ha forr, beleteszem a xilitet, karobot és rumaromát. 1 percig még főzöm, majd edénybe öntve kicsit hűlni hagyom.

Egy külön tálba öntöm a kókuszreszeléket. A piskótát kockákra szelem, majd egyenként megforgatom a karobos öntetben, utána pedig a kókuszreszelékben. 
Miután kész, 1-2 órára hűtőbe teszem.