"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. április 7., vasárnap

Epres- kókuszos torta (tej - és tojásmentes)

Tegnap töltöttem be a 30. születésnapomat. Legegyszerűbb megoldásnak az tűnt, hogy sütök egy tortát, amit mindenki ehet :)

Csokis tészta: 

 20 dkg fehér tönkölyliszt
10 dkg cukor
2 ek sima kakaópor
fél csomag sütőpor,
 fél kk szódabikarbóna
10 dkg olvasztott (Liga) margarin
50g (Boci) étcsoki
3 dl víz, benne egy kk almaecet

csokis krém:

50 g étcsoki
1/2 dl kókuszkrém

Kókuszos puding:
4-5 ek cukor
1 cs. vaníliás pudingpor
4 dl kókusztej (krémből hígítva)

Kókuszos hab:
kókuszos habtejszín, 2 ek porcukor

díszítésnek: eper,  étcsoki

A tésztához összekevertem a szárazanyagot, az olvasztott margarinban felolvasztottam a csokit és az ecetes vízzel együtt a liszthez adtam, majd elkevertem, kapcsos tortaformában az előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. (A formába tette sütőpapírt és margarinnal kikentem, liszttel beszórtam az oldalát.)
Mikor kihűlt a tészta, a csokit felolvasztottam a kókuszkrémben és az alapra kentem. Hosszában felszeletelt epret raktam a krémre. Megfőztem a pudingot, ráöntöttem a tésztára, majd arra újabb réteg szeletelt epret tettem. Egy éjjelt a hűtőben hagytam ( munkával ünnepeltem éjjel :) ) Reggel felvertem a kókuszhabot, tettem porcukrot, majd a torta tetejére kentem, hűtőbe tettem- meglepően kemény hab lett-  olvasztott csokival bepöttyöztem és azt villával elmázgáltam- eredetileg csak amolyan odafröccsentett csokis mintát akartam volna, de sajnos a vett csoki nem volt kellően folyékony olvasztva, így nem jött össze, maradt ez a verzió, csak ezzel kicsit megrogyott a kókusztejszín, de azért jó lett így :) Szeleteltem még epret a tetejére tálalás előtt. Engem meglepett milyen finom volt. Számoltam a csoki és a kókuszkrém kontrasztjával, ami be is jött :)
Természetesen lehet ennél jóval diétásabban is csinálni, teljes tönkölyliszttel, xilittel és karobbal.
Még egy apróság : a kókuszhab a dobozból kiszedve furcsa, nagyon darabos állagú, de, ha szétnyomkodjuk habbá verés előtt, nagyon jó tejszínpótlót lehet csinálni belőle :)