"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. február 9., szombat

Almáspite

Az előző évet egy nagyon sikeres találkozóval zártuk Emiéknél, ennek megismétlése zajlik most, így készültem én is egy kis sütivel, amit az ittlévők legalább kis része ehet :)

Almáspite

25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, fél csomag sütőporral elkeverve
12,5 dkg Liga margarin
8 dkg xilit
8db alma
1 ek tk. tönkölydara
fahéj, citromhéj

A sütőporos lisztbe belerakok 5 dkg xilitet, belemorzsolom a margarint, összegyúrom, folpackkal betekerem, félreteszem.
Meghámozott almákat apró kockákra vágom, citromhéjjal, fahéjjal és a xilittel elkeverve kicsit megpárolom, majd belekeverek egy evőkanálnyi tk tönkölydarát, hagyom kihűlni. Ezalatt kinyújtom a tésztát, egy kikent, beszórt tepsibe beleteszem, kis peremet is csinálok a tésztából, babbal megszórva picikét elősütöm. Majd beleteszem az almát ( aki teheti, kenhet alá egy kis savanykás lekvárt, az almára szórhat durvára vágott diót), a tetejére a maradék tésztából rácsokat csinálhatunk, én virágos formát szúrtam ki rá.
Addig sütöttem, míg kis színt nem kapott.