"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. január 4., péntek

Padlizsános uborkapörkölt

A cukkinipörkölt sikerén felbuzdulva készítettem uborkából pörköltet. Padlizsánt azért tettem bele, mert volt itthon, intuitív döntés volt, de az eredmény jól sikerült.

Hozzávalók:
- 2 db nagyobb vagy 3db kisebb fürtös uborka,
- 1 db padlizsán,
- 2 kis/közepes fej hagyma,
- 4 gerezd fokhagyma,
- 1 paprika,
- 2 paradicsom,
- 1 bio glutén- és élesztőmentes zöldségleves kocka,
- só, bors, kurkuma, tárkony, vegamix

Az uborkákat megpucolom, majd a padlizsánnal együtt kockákra /karikákra vágom, besózom és úgy fél órára állni hagyom. A hagymát, fokhagymát, paradicsomot és paprikát felaprítom, majd repceolajon megpárolom. Az uborkát és padlizsánt átmosom, majd beleöntöm a serpenyőbe és azt is átpirítom. Ízlés szerint fűszerezem (én nagyjából 1tk kurkumát, 2 tk tárkonyt és 2 tk vegamixet tettem bele). Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje, majd amikor forr, beleteszem a zöldségleves kockát. Keverés után lefedve közepes lángon puhára főzöm.


Enyhén, kellemesen savanykás íze lett, barna basmati rizzsel tálaltam, de miután az elfogyott és a fiúk még kértek, kukoricalisztből készült tésztát főztem ki hozzá.