"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. január 14., hétfő

Kókuszos kölestorta (tejmentes, tojásmentes, gluténmentes, fehér cukor mentes)

Hozzávalókat nem mértem ki, mert spontán ötlet volt. Ha valaki igényt tart rá, legközelebb méricskélek. Még karácsonykor csinált anyósom ilyet, de ő nádcukorral és mazsolával, amit nem nagyon ehettünk. Az ötlet viszont nagyon jó volt, így ma megcsináltam a hétvégéről maradt főtt kölesből. Egyszerűen összekevertem a kölest érzés szerinti kókuszolajjal, kókuszreszelékkel és xilittel (kóstolni kell), majd kapcsos tortaformába öntöttem. A tetejét is megszórtam kókuszreszelékkel és pár órát állni hagytam a hűtőben. A kókuszolaj megkeményedik, így szelhető, igazán kókuszos finomság lesz belőle.

A fruktóz és candida miatt mi nem tettünk bele mást, de nagyon finom lehet gyümölcsökkel gazdagítva is. Első szülinapi tortának is kiváló! Még a válogatós férjem is elismeréssel mondta, hogy nagyon finom lett, a gyerekek pedig 2 szelettel is ettek belőle, ami után fél órával is még megjegyezte Marcim, hogy milyen finom volt ez a torta. :)

Fontos, hogy hűtőben kell tartani, mert szobahőmérsékleten megolvad a kókuszolaj. Közvetlenül fogyasztás előtt vegyük ki a hűtőből!