"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. december 6., csütörtök

Sütőtökös piskóta mackó módra (tej-, tojás-, gluténmentes)

Ha már sütőtök szezon, vadászom a sütőtökös recepteket. A múltkori keksz is úgy ízlett mindenkinek, gondoltam sütit is süthetnék. EZT a receptet módosítottam magunkra.
Én 2 mackóformával sütöttem csak, ebből az egyik maci a kisfiam szülinapi tortája lesz. Ő annyi mindenre allergiás, s még nem is eszik darabosat, hogy úgy döntöttem, csak jelképes kis tortát kap, de azért azt úgy készítem el, ha mégis enne belőle, biztos ne okozzon neki gondot.
2 macihoz a hozzávalók (ha többet, vagy egy rendes tepsivel akar valaki sütni, akkor csak dupla-tripla mennyiségre kell felszorozni az összetevőket):
- 90 gr sütőtökpüré (sült tök kikanalazott és leturmixolt húsa),
- 60gr kölesliszt,
- 20ml meleg vízben elkeverve 2 teáskanál burgonyakeményítő,
- 20gr Liga margarin,
- 30 gr xilit,
- kb. ötöd csomag sütőpor,
- csipetnyi só, őrölt fahéj

A margarint a xilittel krémesre keverem, majd hozzáadom a többi összetevőt, s kikent-lisztezett formába öntöm. Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 25 percig sütöm.
Nekem kicsit megrepedt a tésztája, ahogy kiöntöttem a formából, de szerintem 1 évesem nem fog reklamálni emiatt.:) A másik mackót pedig már elfogyasztottam mind, mert nagyon finom lett! :)