"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. december 4., kedd

Sütőtökös keksz karácsonyra (tej-, tojás-, gluténmentes)

EZT a receptet módosítottam igényeink szerint.

Hozzávalók 2 tepsi kekszhez:

- 150gr sütőtök (sült sütőtök pürésített húsa),
- 70gr kölesliszt,
- 70gr kölespehely,
- 50gr kukoricapehely liszt,
- 10gr puffasztott amaránt,
- 70 gr tejmentes margarin,
- 1 teáskanál őrölt fahéj,
- 80 gr nyírfacukor

Az egészet összegyúrtam majd folpackba csomagolva hűtőbe tettem fél órára. Ezután lisztezett felületen kinyújtottam és karácsonyi mintás szaggatókkal kiszaggattam. Légkeveréses sütőben 175 fokon kb. negyed órát sütöttem (amíg aranybarna lesz, addig kell sütni, ha már sötétebb barna, akkor kemény lesz), majd amikor kicsit kihűlt, lezárt fémdobozba tettem.




Először nagyon kemény lett, de másnapra megpuhult, kicsit rágós, de finom keksz lett belőle. Bizonyítja, hogy összesen ennyi maradt:


S ha már a sütőtök krémlevesem csak Daninak ízlett, Marcinak nem, Marcipán már reggel közölte, hogy éhes, és ő kekszet kér! Amikor pedig jól lakott, kérte, hogy a maradék kekszet ovi után ő ehesse meg. :)