"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. október 25., csütörtök

Rakott karfiol (tej- és gluténmentes)

Hétvégén anyósom csinált rakott karfiolt, s annyira ízlett, hogy muszáj volt nekem is csinálnom. Igyekeztem úgy készíteni, hogy nagyon sok egészséges és daganatellenes alapanyag legyen benne, és megfelelő minőségű és mennyiségű szénhidrátot tartalmazzon.
Hozzávalók (kb 5-6 főre):
-1 fej karfiol,
- 2-3 db sárgarépa,
- 100gr quinoa,
- fél kiló csirkemell filé,
- 2 fej vöröshagyma,
- 3-4 gerezd fokhagyma,
- 2 db tv paprika,
- 2 db paradicsom,
- 2 db bio zöldségleves kocka (Alnatura ízfokozó-, glutén- és tejmentes)
- 1 tk kurkuma, 1 tk pirospaprika
- só, bors, zöldfűszeres só
- olaj (repceolaj)
(- 2dl rizstejszín)

A karfiolt rózsákra bontom, megmosom, a répát megpucolom és karikákra vágom, majd együtt felteszem párolni ( így jobban megmaradnak a rákellenes vegyületei). A quinoát 2x-es mennyiségű enyhén sós vízben megfőzöm, a többi alapanyagot pedig pörköltesen készítem el. A  hagymát, fokhagymát, paprikát, paradicsomot felaprítom, és megpirítom egy kis olajon. Hozzáadom a kockára vágott csirkemellet, fűszerezem, majd ha kicsit pirult, felöntöm annyi vízzel, hogy bőven ellepje, s főni hagyom. Amikor kell, a vizet pótolom, s még főzés közben belekeverem a 2 leveskockát.
A megpuhult répás karfiolt egy sütőtálba öntöm, hozzákeverem a megfőtt quinoát, majd az egészet leöntöm a pörkölttel. Nekem sajnos nem volt itthon, de szívem szerint a tetejére elkentem volna 2 dl rizstejszínt úgy, hogy előtte 1-2 gerezd összenyomott fokhagymát belekevertem volna.
Az egészet sütőbe teszem és 170-180 fokon 20-25 percet sütöm.

Nagyon finom, laktató, alacsony szénhidráttartalmú és tele van az egészségünk megőrzéséhez szükséges vitaminokkal, ásványi anyagokkal.