"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. szeptember 29., szombat

Palacsinta magamnak, azaz tej-, tojás-, kukorica- és búzamentesen

Már próbálkoztam korábban is tojásmentes palacsintát készíteni, de olyat, ami tojáspótló port sem igényel, ugyanis azok kukoricakeményítőt tartalmaznak, s nekem a kukorica is gondot jelent. Ma végre sikerült, íme a recept:
Hozzávalók: (28cm-es palacsintasütőbe készítve kb. 5-6 db)
-100gr kölesliszt,
- 50gr zabpehelyliszt (szerintem gluténérzékenyek csinálhatják csak köleslisztből is),
- 3 púpos evőkanál burgonyakeményítő,
- 1tk xilit,
- 1 csipet só,
- 2 evőkanál olaj (én repceolajat használok)
- 3 dl szénsavas ásványvíz

A burgonyakeményítőt kicsi meleg vízzel csomómentesre keverem, belekeverem az 1 teáskanál xilitet és ráöntöm a liszteket. (A xilit fontos bele, hogy összetartsa a tésztát, próbáltam csak burgonyakeményítővel is korábban, akkor nagyon könnyen szakadt.)1 csipet sót szórok bele, majd az ásványvizet folyamatosan hozzáöntve csomómentesre keverem. A végén az olajat is beleöntöm, majd felforrósított olajjal kikent palacsintasütőbe megsütöm. Minél kisebb átmérőjű a palacsintasütő, annál könnyebb sütni, mert kicsit törik. Valamivel vastagabb tésztájú lesz a hagyományos palacsintánál, de szerintem épp oly finom!