"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. július 24., kedd

Pörkölt Marcipánra szabva

Régen nagyon szerette Marcipán a pörköltet, de sok hozzávalót nem fogyaszthat még most sem. Azonban már sokat igen, így gondoltam, megpróbálok valamit alkotni. 20dkg csirkemellet felkockáztam, besóztam. 2 kisebb tv paprikát, 3 gerezd fokhagymát felaprítottam, majd kevés olajon megpároltam. Ezután beleöntöttem a húst, megpirítottam, kicsit még sóztam, 1-1 teáskanál pirospaprikát és petrezselymet, valamint 1-1 mokkáskanál kurkumát, és majorannát szórtam rá. Felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, lefedtem és addig főztem, amíg a hús megpuhult. Közben többször is megkevertem és párszor kellett kicsit pótolni a vizet.

Ízre nem szokványos pörkölt íz, de nagyon finom és ahhoz képest intenzív íze van, hogy milyen ízetlenül kellett főznöm az elmúlt időszakban. Rizzsel tálaltam, Marcipán 2 tányérral is befalt belőle.

(Ez az adag 2 felnőtt, vagy 4 babatányérnyinak felel meg.)