"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. június 13., szerda

Tönkölybúza

Aggaszt, hogy az elmúlt hónapokban csak gyorsan felszívódó, magas szénhidráttartalmú ételeket fogyasztott a fiam. Természetes, hogy most az allergének kizárása a fő feladat és cél, de szeretnék törekedni a kiegyensúlyozott táplálkozásra is. A zöldségek bevezetése kudarc nála, a krumpli és répa mellé csak a karfiolt sikerült bevezetnem ezidáig, pedig a zöldség egészséges lenne. Észrevettem, hogy az utóbbi időben hisztisebb, ha éhes, nagyobbak a hangulatingadozásai, amiket összefüggésbe tudtam hozni az evéssel. Miután már minden apró jelre ki van hegyezve a fülem, eljutottam arra a pontra, hogy be kell vezetnem valamit, ami lassan felszívódó, rostokban gazdag alapanyag, olyan, amit meg is eszik a gyerekem. Így jutottam el arra a döntésre, hogy a teljes kiörlésű tönkölybúzát vezetem be. Ma kezdjük a terhelést, sütöttem palacsintát tojáspótló porból, 2/3 rész tk tönkölyliszttel és 1/3 rizsliszttel. Remélem nem okoz neki problémát, bírni fogja és meg is eszi! Ezentúl pedig próbálgatom, melyik barna rizsből lehet jó tejberizst készíteni, már az nagy segítség lesz, ha legalább azt nem fehér rizsből főzöm.