"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. május 16., szerda

Tej-, tojás- és gluténmentes karobos süti vaníliaöntettel

A szokásos piskóta receptet alkalmaztam, annyi módosítással, hogy csak 240gramm rizslisztet mértem ki, s 10 gramm karob port kevertem még a tésztába. Cukorból sem használok már 80grammot, csak 50-et, elég édes úgy is.

Amíg a piskóta sült, addig Fe-mini kukoricadarából és rizstejből készítettem a vaníliaöntetet. Legújabb felfedezésem, hogy ez a fajta kukoricadara főzve nem gríz, hanem puding állagú lesz, így tökéletesen alkalmas joghurtok, öntetek készítésére és ételek sűrítésére is. Finomabb és könnyebben elkészíthető így bármi, mint a szétfőtt rizs leturmixolásával.

Visszatérve a vaníliaöntethez, amikor besűrösödött a rizstej, xilittel és nádcukorral édesítettem az öntetet, majd 1 evőkanál tejmentes margarint kevertem bele, így a színe, állaga is ténylegesen a vaníliaöntetre emlékeztetett. S ha nem is volt vaníliás igazából, finom volt. :)