"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. május 3., csütörtök

Glutén és mindenmentes meggyes süti

Úgy döntöttem, hogy a sütőport és a szódabikarbónát vezetem be Marcinál, így tudtam készíteni meggyes piskótát. A recept az, amit már korábban is használtam, tej-tojás-szójamentes piskóta, csak ezúttal a citromlevet és a vaníliáscukrot kihagytam belőle és 100% rizsliszttel csináltam. Tehát:

250gr rizsliszt, 1 csomag sütőpor, 1 mokkáskanál szódabikarbóna, 1 csipet só összekever. Másik tálban 2,5 dl 100% almalé, 80 gramm cukor (nálam 50 gr nádcukor, 30 gr xilit) habosra ver. A 2 tál tartalmát összeönt, csomómentesre kever, majd 6 evőkanál napraforgóolajat hozzáad. Az egészet egy sütőpapírral kibélelt tepsibe önt, meggyet beleszór és 175 fokon kb. 25 percig süt.

Tömörebb, édesebb lett így a süti, ehhez a variációhoz még a 80 gramm cukor is sok, legközelebb kevesebbet teszek bele. De végre, 1,5 hónap után az én kisfiam is ehet süteményt! Az örömöm szavakkal leírhatatlan, remélem Marcinak is ízleni fog!!!