"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. május 21., hétfő

Félkész termékek: tojásmentes rántotta, húsmentes fasírt

Múltkor vettem kukorica pehelylisztet. A csomagolására azt írták, hogy tojással keverve 3-4 evőkanálnyit kis olajon megsütve bundáskenyérhez hasonló ételt kapunk. Mi tojást nem ehetünk, de gondoltam kipróbálom a tojáspótló porral. 2 tojásnyi mennyiséget elkészítettem a tojáspótló porból, sóztam, petrezselymet szórtam bele, majd 6 evőkanál kukoricapelyhet kevertem hozzá. Olajjal kikent serpenyőbe öntöttem, körülbelül 1 cm vastagra kilapogattam, s addig sütöttem, amíg lapáttal meg alá tudtam nyúlni megfordítani. A másik oldalát is addig sütöttem, eredményként pedig egy rántottára emlékeztető ételt kaptam. Puffasztott kukoricakenyérrel tálaltam, a gyerekeknek nagyon ízlett, leírhatatlan volt az örömük, hogy rántottát ehetnek.


A másik felfedezésem a burgonya fasírtpor,Income Commerce Kft. forgalmazza, csak burgonyapehely, kukoricapehely, só, fűszer van benne. Kész port vízzel kell összekeverni, golyókat formázni belőle, majd morzsában megforgatni a golyókat (erre a célra Cornito gluténmentes zsemlemorzsáját használtam), végül olajban megsütni. Sajnos ez a kisebbik fiamnak nem ízlett annyira (azért evett belőle), de a nagyobb örömmel falta :)

Azt még megjegyezném, hogy a fasírt árban is megfizethető, 1 csomag por 300ft körül van, kb. 15 gombócot lehet formázni belőle.