"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2011. szeptember 13., kedd

Pizza

Tészta alapja EZ a recept, de leírom, hogy csináltam.
Hozzávalók:
40dkg liszt, ebből én 30 dkg fehér tönkölylisztet és 10 dkg rozslisztet használtam,
4 evőkanál repceolaj
3 csipet só
25gramm élesztő
kb 2 dl langyos víz

Az egészet betettem a kenyérsütőbe úgy, hogy a folyadékok kerültek bele először, utána a liszt, só és végül az élesztő összemorzsolva. 1,5 órás dagasztó programra állítottam a gépet. Ezután lisztezett felületen kinyújtottam a tésztát jó vékonyra (pár milis), még felvett némi lisztet. Repceolajjal kikentem a tepsit és beletettem a tésztát úgy, hogy a szélén kicsit vastagabb legyen.
Ezután akármilyen feltét kerülhet rá. Én Timitől kapott házi paradicsomlekvárral kentem le, sonkát, hagymát és kukoricát tettem rá, sajtot reszeltem a tetejére. Előmelegített sütőben légkeverésesen 180fokon kb. 20 percig sütöttem. 2 tepsivel készült, az egyik már el is fogyott, mindenkinek nagyon ízlett!