"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2011. július 8., péntek

Hétköznapi apróságok

A mai ebédünk rántott tök és karfiol volt kukoricás rizzsel. Ebben semmi különös nincs, maximum annyi, hogy a karfiol sütve sok rákellenes összetevőt tartalmaz. Azonban ilyen hétköznapi ételeket is lehet úgy készíteni, hogy azok egészségesebbek legyenek.
A panír teljeskiörlésű liszttel és biotojással készült. A zöldségek repceolajban sültek. A rizs basmati volt, s csak kicsi petrezselymet és tengeri sót tettem rá. Ezentúl pedig az egészhez nem majonézes tartárt tálaltam, hanem paprikás padlizsánkrémet. Ezt vettem: Összetevői a padlizsán, hagyma, paradicsom, mind rákellenes tulajdonságokkal rendelkezik. Így egy egyszerű hétköznapi ételből is egy igazi egészséges menüt hoztam ki, apró kicsi módosításokkal.

Azt hiszem, egyre jobban mennek ezek a kis praktikák. Ennek ellenére tanácstalan vagyok, hogyan is csináljam. A cukrot nem sikerült azóta sem kiiktatni az életünkből, mert még a házi lekvár és befőtt is tartalmaz, amit újabban natúr joghurtba keverve csinálok gyümölcsjoghurtot a fiúknak. Ugyan szoktunk turmixot is inni azóta is, de a joghurtot nem váltja ki, azt nagyon szeretik.

Ezentúl az ajánlott napi mennyiségek felét még mindig nem sikerül Daninak biztosítanom. Úgy véltem, hogy nekem vagy Marcinak elég, ha ezentúl ilyen egészségesen eszünk, miután csak megelőzni akarjuk a bajt. De Daninak már kialakult betegsége van, s én nem azt szeretném elérni, hogy ne nőjjön a daganat, hanem azt, hogy tűnjön el. Így gondoltam, neki több kéne, mint a sima egészséges étkezés, neki szüksége lenne arra a gasztronómiai rákellenes mixre, amit a könyvben találtam. Nem tudom, hogyan valósítsam meg. Van valakinek ötlete?

Az még ide tartozik, hogy Dani havi 1 hétig kap bio céklalevet és 1 hétig bio gránátalmalevet, mint immunerősítést, illetve homeopátiás szert. Más étrendkiegészítőt nem vettem, mert úgy gondoltam, az életmódváltás a megoldás. Ennek ellenére a kurkumát azóta sem sikerült beillesztenem az étkezésünkbe. Keresek valami kurkuma tartalmú gyerekeknek is való étrendkiegészítőt. Ha tudtok ilyet, szóljatok!