"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2011. július 3., vasárnap

Csokis palacsinta

Nem vagyok egy süteménysütős fajta, pláne, hogy a mostani sütőmmel akárhogyan sütök, az alja megég a teteje sületlen marad az ételeknek. Viszont kell néha más édesség is, mint a jó minőségű étcsoki, ezért hetente legalább 1x van nálunk palacsinta.
Eddig is igyekeztem egészségesen csinálni, tej- és cukormentesen, de ezidáig csak félig volt teljes kiörlésű lisztből. Most azonban Pati tanácsára vettem tönkölybúza lisztet, és kipróbáltam.

Hozzávalók (kb 12db vastag palacsintához):

30dkg teljes kiörlésű tönkölyliszt, (ha vki nem akarja olyan intenzív ízűre és morzsás állagúra, akkor fehér tönkölyliszttel csinálja)
2 db biotojás,
1 evőkanál repceolaj,
8dl szénsavas ásványvíz

Krémhez:
2 evőkanál margarin,
3 evőkanál nyírfacukor,
2 evőkanál főzős kakaópor

Palacsinta hozzávalóit robotgéppel csomómentesre keverem. Felforrósítom a serpenyőt, teszek bele fél teáskanál repceolajat, s az első palacsintát úgy sütöm. Nekem ezután kb. minden 4. palacsintánál kellett újraolajozni a serpenyőt, hogy ne ragadjon le. A palacsinta színe kicsit sötétebb, állaga pedig morzsás lett, mintha búzakorpa lett volna a tésztájába keverve, de szépen megsült.
Krémhez kicsit felmelegítem a 2 evőkanál margarint - most ilyet vettem, ez omega3-ban gazdag - (csak annyira, hogy ne legyen folyós, hanem krémesen keverhető), majd belekeverem a kakaóport és a nyírfacukrot. Ezekkel az arányokkal nem lett túl édes.
Rákellenes alapanyaga a kakaópor és a hozzávalók viszonylag magas Omega 3 tartalma.

Jó évágyat!